4 napos kaland motorkerékpár -kirándulás Marokkóban #Muchmorocco

Marokkó olyan ország, amely szó szerint mindent tartalmaz , és ami a legfontosabb, mindezt a világ egyik leghihetetlenebb útja köti össze. A tökéletes kombináció egy kaland motorkerékpár -kiránduláshoz Marokkóban!

4 napos kaland motorkerékpár utazás Marokkóban

Ez annyira fontos, mert Marokkóban úgy döntöttünk, hogy újraindítjuk a motorkerékpár -utazás iránti szeretetünket. Amikor először 2013 májusában, több mint három évvel ezelőtt találkoztunk Laoszban, motorkerékpár -kiránduláson voltam a legjobb barátommal otthonról, ezért meghívtam Kachot, hogy menjen ki a napra a Luang Prabang körüli hegyekbe. Azon a napon, amikor a hegyek körül körbejárnak, és az út mentén megálltak, lett az első randevúnk, és az első a sok motorkerékpár -kaland közül, amelyek együtt voltak az egész Laoszban és Észak -Vietnamban.

Fotó: 8bar bikescc by-nc-nd 2.0

Kapcsolódó cikkek:

Luxus sivatagi kemping Szahara tapasztalattal, Marokkó

8 Félelmetes tennivaló Marokkóban

15 olyan hely, ahol dél -marokkói elutazási hely, amelyet nem szabad kihagyni!

4 napos közúti kirándulás Marokkóban az Atlanti -óceán partjára

Folytattuk a motorkerékpárral Indiában egy régi Royal Enfield -et, felfedezve Dél -India strandjait és vidékét. Ezt követően azonban Dél -Amerikába költözöttünk, ahol a motorkerékpár birtoklásának és lovaglásának előírásai sokkal szigorúbbak, tehát jó ideje elmentünk a motorkerékpár -utazástól – valójában 2 egész év! Amikor lehetőségünk volt Marokkóba érkezni, tudtuk, hogy ez a tökéletes pillanat arra, hogy visszatérjünk egy motorkerékpárhoz a világon a motorkerékpár -utazások legjobb környezetének és útjain!

Terveink következő lépése az volt, hogy megismerjük a motorkerékpár -utazás legjobb módját Marokkóban. Mivel nem volt saját kerékpárunk, és a marokkói útvonalakról és utakról sem tudtunk semmit. Online pillantást vettünk, és bár Marokkóban nagyon sok motorkerékpár -bérleti társaság volt, de csak egy hivatalos BMW Motorrad partner – a Palm Road volt. A BMW Motorrad hivatalos partnere lenni azt jelenti, hogy betartja a nagyon szigorú működési iránymutatások, a biztonság és természetesen a minőség és a karbantartást. Ez garantálja a motorkerékpárok és berendezések legmagasabb szintjét és biztonságát. A hivatalos partnerként, a Palm Road tulajdonosa, a Reda Jabri, szintén a BMW Motorrad Certified idegenvezető, ami azt jelenti, hogy szakértői képzési tanfolyamokat készített a németországi BMW Motorrad Képzési Központban. A Reda évek óta lovagol és túrákat kínál Marokkóban, és itt többet olvashat róla – Reda Jabri – motorkerékpárok és hegyek Marokkóban!

Két év alatt először lovagolunk, amikor először lovagolunk, mint például a BMW, és az első alkalommal, amikor Marokkóban lovagolunk, a Palm Road tökéletes választásnak tűnt a Marokkóban található motorkerékpár -kalandunk számára!

Noha még soha nem lovagoltam egy BMW motorkerékpárt, a motorkerékpár -kalandfilmek, mint például a „Motorkerékpárok” és az Ewan McGregor „Hosszú út” és a „Hosszú út”, a kalandmotorkerékpár -lovaglás hibáját adták nekem, még mielőtt valaha is megkaptam az engedélyemet.

Fotó: Martin Burrowccc By-NC-ND 2.0

Reda választhatott a BMW kínálatában a Palm Road -on; Az ikonikus BMW kaland motorkerékpár, a BMW 1200 GS; A kemény középtömeg BMW F800 GS – és az Agile BMW F700 GS. Ezek mind hihetetlen kalandmotorkerékpárok a saját szertartásukban, de két év után nem lovagoltam, és azt a választást választottam, amely szerint a kerékpár lehetővé tette, hogy a lábam a földre tegyem – a kisebb BMW F700 GS! Az F700 GS azonnal úgy érezte magát, mint a tökéletes kerékpár, elegendő méret és energia, hogy kezelje magát a nyitott utakon, mégis elég könnyű és mozgékony ahhoz, hogy bármilyen durva terepen könnyen manőverezzen.

4 napos kaland motorkerékpár utazás Marokkóban

Következő lépés az volt, hogy eldöntsük az útvonalunkat, és találkoztam a Redával egy marrákes kávézóban, hogy megvitassák a legjobb útvonalat, hogy megtapasztalhassuk a legjobban, amit Marokkó kínálhat. A Palm Road három szabványos vezetett túraútvonalat kínál, amelyek mindegyike egyesíti a marokkói kontrasztos tájak és érdekes kultúrák különböző aspektusait. Ahogy az időnk kissé rövidebb volt, mint a legrövidebb útjának 7 napja, Reda testreszabott túrával állt elő.

1. nap – Marrákes – Tichka – Ouarzazate – Agdez (270 km) – az Atlasz -hegység átlépése

2. nap – Agdez – Zagora – M’Hamid (200 km) – a Draa -völgyön keresztül

3. nap – M’Hamid – Zagora – Ouarzazate – Ait Ben Haddou (280 km) – Kasbah Ait Ben Haddou

4. nap – Ait Ben Haddou – Telouet – Tichka – Marrakech (200km) – A hihetetlen hazautazás

Mivel egy nap 280 km-nél nagyobb távolság van, soha nem lovagolnánk 4 óránál hosszabb ideig, és rengeteg szünettel és nézőponttal egy útvonalon.

4 napos kaland motorkerékpár kirándulás Marokkóban – a sok hihetetlen kilátás egyike

Tartalomjegyzék

1. nap – Marrákes – Tichka – Ouarzazate – Agdez (270 km)
2. nap – AGDEZ – ZAgora – M’Hamid (200 km)
3. nap – M’Hamid – Zagora – Ouarzazate – Ait Ben Haddou (280 km)
4. nap – Ait Ben Haddou – Telouet – Tichka – Marrakechare a Pinterest -en? Csatlakoztassa ezeket!

1. nap – Marrákes – Tichka – Ouarzazate – Agdez (270 km)

Az első napon Marrakesh -től kezdtük, és a város forgalmas útjain navigálva, amíg a forgalom fokozatosan elhalványult, és a lapos egyenes út elkezdett morfizálni egy szerpentin fekete szalagba, amely a hegyi lejtők körül van csomagolva. Ezek a kanyargós utak magasan vezettek minket az Atlasz -hegységbe, ahol a szél egyre erősebbé és hidegebbé vált, és a motorkerékpár lovaglása egyre inkább kihívást jelentett.

4 napos kaland motorkerékpár utazás Marokkóban – utolsó állomás az út legnehezebb része előtt

Megálltunk kávéba egy olyan étteremben, ahol egy panorámás hegyi kilátás nyílik, hogy pihenjünk és felkészüljünk a napi lovaglás – a Tichka Pass – legkeményebb részére. A teraszos lejtőkön már már a hó szombata volt, és még több volt, amikor magasabbra indultunk a hóval borított csúcsok felé, amelyeket a távolban láthattunk.

Ami a következõ volt, őszintén szólva az eddigi életem leginkább kihívó útja-az alábbi fagyos hőmérsékletek, a szél, a hó és a jeges sár széllökése-mindegyik olyan körülményt teremtett, amely hatalmas lépés volt bármiből, amit korábban lovagoltam. Feszült utazás volt, de a passz teteje elérése mindezt érdemessé tette, annak ellenére, hogy szinte teljes fehérek.

Ahogy visszaálltunk az Atlas -hegység másik oldalán, rájöttem, hogy mennyit vettem sima, száraz, morcos aszfaltos utakra, amikor visszatértünk a kerékpárok simán a sarkokon keresztüli lengéséhez, miközben a hó ismét elolvadt, hogy felfedje, hogy felfedje A sivatagi alföld sziklái és homokja.

4 napos kaland motorkerékpár kirándulás Marokkóban – helyreállítás a kihívást jelentő Tichka -pass után

Ebéd után Ouarzazate -ban folytattuk az ókori városba, Agdez -t, ahol az éjszakát Dar Qamar Ste Aslim Mobilier -ben töltöttük, egy gyönyörű butikhotelben, amely a régi falu szívében található.

Nézze meg a Dar Qamar Ste Aslim Mobilier, az Agdez -i szálloda valódi rejtett gyöngyszeme teljes áttekintését.

4 napos kaland motorkerékpár kirándulás Marokkóban – Dar Qamar Ste Aslim Mobilier

2. nap – Agdez – Zagora – M’Hamid (200 km)

Másnap újabb 200 km -t lovagoltunk a csavaró, ívelt utakon, Zagorán keresztül, és tovább M’Hamidig, más néven a világ vége, ahol az út véget ér és a sivatag kezdődik. Innentől 4 × 4 -rel utaztunk a sivatagba Szahara tapasztalattal, hogy egy éjszakát egy luxus sivatagi táborban töltsünk, és még tevéket is lovagoljunk a lenyűgöző homokdűnéken naplementekor.

4 napos kaland motorkerékpár utazás Marokkóban

Ez az utazás az egyik leglátványosabb lenne, mivel a pálmafák szőnyegével a Draa -völgybe lépettünk be, és két év után megújult bizalommal haladunk a völgy csavaró útjain, anélkül, hogy egyáltalán lovagolnánk. A BMW F700GS volt a tökéletes motorkerékpár ezekhez az utakhoz; Elég nagy ahhoz, hogy jól kiegyensúlyozott és képes legyen a lovas és az oszlopok számára, elég erős ahhoz, hogy több jármű biztonságosan áthaladjon a sarkok között, mégis eléggé mozgékony és eléggé agilis ahhoz, hogy a csípő csekély eltolódása mellett a fordulatokat felvegye. Az F700GS -t nem szabad figyelmen kívül hagyni a nagyobb, népszerűbb testvérek javára, ez önmagában tökéletes turné motorkerékpár.

A M’Hamid felé vezető út utolsó szakaszán áthaladtunk Zagora városán, majd a sivatag poros, száraz hőjébe. Az előző napi lovaglás ellentéte nem lehetett volna nagyobb; A sisakon keresztül robbant fel a forró levegő, amely helyettesítette a jeges levegőt és a nap sodródó havat a sivatagi szél által felvetett homok spiráljához. Minél közelebb kerültünk a rendeltetési helyünkhöz, annál inkább a tökéletesen sima marokkói aszfalt morzsolódni kezdett és keskeny a szélén, amíg el nem értünk M’Hamid -t, amelyet a világ végének nevezünk, ahol az út egyszerűen megállt, és a sivatag elindult a helye.

Ahogy az út véget ért, és a sivatag megkezdődött, a Szahara Kasbah Hotel Kasbah tapasztalatának tornyos bejáratába indultunk, ahol ebédre pihenhetünk, és felkészülnénk a sivatagba történő utazásra, két kereket négyre cserélve egy tapasztalt helyi berberrel, hogy biztonságosan navigáljunk minket. A folyamatosan változó homokdűnéken keresztül. A fejeinkkel, a hagyományos berber kék sivatagi fej kopással borítottuk, majdnem két órán át vezettünk a sivatagon keresztül, megállva az út mentén, hogy meglátogassunk egy sivatagi sátorban élő nomád családot, amelyet csak sziklák, homok és a kevés állat körülvett.

4 napos kaland motorkerékpár utazás Marokkóban

Az éjszakai utolsó megállónk egy sivatagi tábor volt egy nagy üreges homokdűnék között. Teljes meglepetés volt, hogy ott megtalálja, amelyet minden oldalán teljesen elrejtett a magasodó homok. A luxus sivatagi tábor tíz vagy annál több fehér sátrból állt, körülbelül tíz méter magas, tíz láb széles. Belül csodálkoztunk, hogy megtaláljuk a kényelmes franciaágyat, az elektromos pontokat és a lámpákat, még egy teljesen működőképes fürdőt isom futó forró vízzel!

Ahogy a nap kezdett elindulni, egy férfi három tevével érkezett, hogy a sivatagon keresztül naplemente teve -túrán vezessen minket. A tevék zajos tiltakozással felnyögött, miközben térdeltek, hogy a hátukra csapjunk. Ahogy rövid távolságra lovagoltunk a tábortól, nyilvánvalóvá vált, hogy az emberek milyen könnyen eltévedhetnek a sivatagban, mivel néhány perc alatt a tábor nem volt látható, és minden dűne ugyanolyannak tűnt, mint a következő. Csak a helyi útmutatónk valóban tudta, hol vagyunk. Ahogy visszamentünk a tábor felé, a nap lassan esett a homokba.

Aznap este leültünk egy otthoni főtt marokkói vacsorára báránytaginból és kuszkuszból, mielőtt a nagy tábortűzbe költöztünk, ahol nem volt zaj, hogy zavarja a sivatag békéjét és nyugalmát, és nincs fény, csak a tűz, lehetővé téve minden csillagot Világosan ragyogjon a fekete ég felé.

Olvassa el mindent a luxus sivatagi kempingünkről Szahara tapasztalattal.

A sivatag a marokkói élet, a történelem és a kultúra ilyen szerves része. Valójában még azt is lehet mondani, hogy egy éjszakát a sivatagban, mint egy héttől kezdve megismerhet Marokkóról, mint egy hétről.

3. nap – M’Hamid – Zagora – Ouarzazate – Ait Ben Haddou (280 km)

Másnap kora reggel egy könnyű reggelit töltöttünk, és visszaugrottunk a négykerék -meghajtóba, hogy visszamegyünk M’hamidbe, vissza a kerékpárokhoz és vissza az úthoz, hogy zuhanyozzanak és megváltoztassák a Kasbah szállodát. Visszatérésünk Marrákesbe.

4 napos kaland motorkerékpár utazás Marokkóban

Ha elhagyjuk a sivatagot, visszamentünk a Zagorán és az Ouarzazate -en keresztül, Ait Ben Haddou városába, ahol az éjszakát a luxus Riad Ksar Ighnda -ban töltöttük, az óvárosban, vagy a KSAR -ba épített palatiális luxus szállodában. Az Ait Ben Haddou KSAR egy hagyományos szaharai előtti település, amely a védekező falakba csomagolt és a sarkok tornyai megerősítve földi épületekből állnak.

Az Ighnda Ksar kapuja felé lovagolva úgy érezte, hogy megközelítené egy kastélyt, magas falakkal, tornyokkal és magas faajtókkal. Szobáink a tető tetején helyezkedtek el, ahol az összekötő tetőteraszok hálózata hihetetlen kilátást nyújtott a környező tájra, a buja zöld növényzet szőnyegére és a pálmafákkal, amelyek megtöltik a kis völgyet. A belső udvaron egy nagy, hűtőmedence volt, amelyet lombozat és natív fák árnyékoltak. Miután feltártuk maga a szálloda különféle átfedő szintjeit és alakjait, a Hamman felé indultunk, hogy a sivatagból visszatérő izgalmas út után áztassuk a port.

Olvassa el a Riad Ksar Ighnda teljes áttekintését Ait Ben Haddou -ban.

4 napos kaland motorkerékpár utazás Marokkóban

4. nap – Ait Ben Haddou – Telouet – Tichka – Marrakech

Motorkerékpár -kalandunk utolsó napja egészen a Tishka -passzon keresztül, az Atlasz -hegység felett, egészen a Tishka Pass -on keresztül, és egészen Marrákesig vezet. Hihetetlen dolog ebben az útvonalon az, hogy annak ellenére, hogy ugyanúgy lovagoltunk, ahogyan jöttünk, minden sarok és minden nézet teljesen egyedi élmény, ha az ellenkező irányba lovagolunk!

Ahogy visszamentünk a Tishka -passz tetejére, a hó nagy része elolvadt, és az előző napok Gale Force széle eltűnt, így sokkal könnyebb és kellemes utazás volt.

4 napos kaland motorkerékpár utazás Marokkóban

Az utazás utolsó szakasza esélyt adott arra, hogy elgondolkozzanak az elmúlt napok teljes utazásán; Hogyan lehetett megtapasztalni egy nyüzsgő várost, egy hóval borított hegyi bérletet, egy tenyérrel töltött völgyet, a sziklás síkságot és a Szahara-sivatag végtelen hatalmasságát, mindössze néhány nap alatt. Ha azt mondom, hogy a lovaglás javult, alulbecsülhető lenne. A nagyobb kerékpár, a hó és a sár, valamint a szoros hegyi kanyarok állandó áramlása, mind a Reda figyelő szemével és szakértői tanácsával kombinálva